Globalne badanie na temat handlu elektronicznego 2017

Cyfryzacja zmienia sposób sprzedaży towarów i usług, a także sposób kupowania ich przez klientów, niosąc za sobą wiele możliwości, ale także nowych zagrożeń.

Podczas Amazon Prime Day 2016, największy na świecie sklep internetowy sprzedawał 600 przedmiotów na sekundę. Już jutro natomiast Grupa Alibaba postara się pobić swój rekord odsłon podczas 11.11 Global Shopping Festival. Jednocześnie 2016 był rekordowym rokiem pod względem naruszania przepisów regulujących ochronę danych osobowych z ponad 40% wzrostem w porównaniu z rokiem poprzednim w samych Stanach Zjednoczonych. 

Mazars ma zaszczyt zaprezentować kluczowe wnioski ankiety „Ryzyko i Szanse Handlu Elektronicznego” przeprowadzonej wspólnie z Global Ecommerce Association.

Grupa objęta badaniem i metodologia badań

Badanie zostało przeprowadzone zeszłego lata, wśród prawie 300 profesjonalistów pochodzących z 45 krajów, będących przedstawicielami ponad 10 różnych sektorów gospodarki. Większość ankietowanych to osoby z Europy oraz regionu Azji i Pacyfiku, najwięcej z nich mieszka w Paryżu, Szanghaju, Londynie, Barcelonie, Mediolanie oraz Rotterdamie i pracuje w branży detalicznej.

5 kluczowych wniosków

  • 42% respondentów dostrzega, że rynek e-commerce rozwija się w jeszcze szybszym tempie niż obecnie (+17% w 2017)
  • 66% ankietowanych uważa, że wpływ handlu elektronicznego na ich sektory będzie silny/bardzo silny
  • Oczekiwania lokalnych klientów oraz kwestie prawne i regulacyjne należą do najważniejszych wyzwań dotyczących sprzedaży za granicą
  • Tylko 16% ankietowanych ocenia kulturę swojej firmy jako „wystarczająco elastyczną, aby dokonać niezbędnych zmian”
  • Konkurencja, cyberbezpieczeństwo/ochrona danych osobowych i cyfrowa reputacja należą do najważniejszych globalnych zagrożeń

Kluczowe informacje przedstawione w raporcie zostały wyszczególnione na poniższej infografice. Dowiedz się więcej, pobierając Globalny Raport na temat handlu elektronicznego 2017 opracowany przez Ecommerce Foundation i sponsorowany przez Mazars.

Powiązane strony

Global e-commerce report 1600x500.png

Globalny raport na temat E-commerce 2017

Mazars ma zaszczyt wspierać wydanie 2017 Globalnego raportu na temat handlu elektronicznego opracowanego przez E-commerce Foundation oraz Global E-commerce Association zrzeszających ponad 40 lokalnych stowarzyszeń e-handlu.

Pobierz pdf 7,02 MB

Nasza wiedza

Retail 1 1600 per 500px.jpg

Handel i produkty konsumenckie

Firmy działające w sektorze handlu i dóbr konsumenckich konfrontują się z szeregiem wyzwań: dużą konkurencją, silną presją na marże, inflacją cen towarów, globalnymi źródłami zaopatrzenia, koniecznością wzmocnienia identyfikacji marki i wdrożenia strategii różnicowania, poprawiając jednocześnie jakość obsługi klienta i rozwijając podejście wielokanałowe itd. Ponadto podmioty te muszą mierzyć się ze przekształceniami strukturalnymi.